16463

Een SEO zoekwoordonderzoek doen en beginnen met schrijven

Voordat je kan beginnen met het schrijven van SEO-artikelen doe je, net zoals bij een Google Ads campagne, een zoekwoordenonderzoek. Dit onderzoek is niet precies hetzelfde als bij SEA, maar lijkt er wel op. In het zoekwoordonderzoek kijk je naar welke (zoekwoord)thema’s en welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw bedrijf en dus waar je je op moet focussen bij het schrijven van SEO-artikelen. 

Voor het doen van een zoekwoordenonderzoek is het belangrijk om te weten hoe men Googelt. Je hebt namelijk twee soorten ‘Googlers’. Short-tail zoekwoorden zijn zoekwoorden die vaak uit één of twee woorden bestaan, deze algemene zoekwoorden hebben vaak een hoog zoekvolume, maar dus ook meestal een hogere concurrentie. Long-tail zoekwoorden zijn zoekwoorden die (vaak) bestaan uit drie of meer woorden, minder zoekvolume hebben en dus ook een lagere concurrentiegehalte.

Een zoekwoordenonderzoek doe je in drie stappen:

  1. Brainstorm
  2. Gebruik van tools
  3. Sorteren en ordenen

Nadat je je zoekwoordonderzoek hebt voltooid en in kaart hebt waar je over wilt schrijven en welke focus zoekwoord én LSI zoekwoorden daarbij horen kun je beginnen met het schrijven van SEO content. Enkele tips voor het schrijven van SEO-artikelen zijn:

  • Voeg waarde toe aan je content
  • Het maken van originele content
  • Gebruik tussenkoppen in je content
  • Maak gebruik van voorbeelden in je tekst
  • Gebruik je focus zoekwoord in zowel de introductie als in de laatste alinea
  • Maak je paragrafen niet te lang
  • Gebruik interne én externe links in je tekst
  • Kwaliteit boven kwantiteit

Een SEO zoekwoordonderzoek doen en beginnen met schrijven

€ 149,99

Neem een Skilltree abonnement Toevoegen aan winkelmandje