16463

De drie pijlers van zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine-optimalisatie bestaat uit drie pijlers: content, techniek en autoriteit. Dit betekent dat je je website kunt optimaliseren op deze drie gebieden. Voordat je echter aan de slag gaat met het optimaliseren van je website is het belangrijk om te weten wat er precies geoptimaliseerd kan worden en waarom we dit doen:

3-pijlers-van-SEO

De drie pijlers van zoekmachine optimalisatie

Content in SEO
Met content wordt in ‘SEO-land’ alle tekstuele én visuele content op je website bedoeld. Dit is dan ook voor zoekmachines de belangrijkste schakel voor SEO, op basis van de content op je website bepaalt de zoekmachine hoe relevant het is om jouw website een hoge positie te geven op een bepaald zoekwoord. Content is ook zeer belangrijk voor de websitebezoeker aangezien diegene de gewenste informatie uit jouw content haalt. Daarom is het zeer belangrijk om waardevolle en relevante content op je website te creëren. Hier valt doorgaans ook de meeste winst te behalen voor je organische vindbaarheid.

Techniek in SEO
Met techniek in SEO wordt bedoeld alle website-technische functionaliteiten die een impact hebben op jouw organische vindbaarheid. Al heb je nog zoveel relevante content op je website, als de site technisch niet goed in elkaar steekt zul je nooit je gewenste (hoge) rankings behalen. Waar de zoekmachines qua techniek het meest naar kijken is gebruiksvriendelijkheid ofwel user experience, dit houdt in; alles wat de ervaring op de website prettiger maakt voor jouw website bezoekers. Hierin speelt vooral de website snelheid in de vorm van het laden van pagina’s, afbeeldingen en andere content een belangrijke rol.

Autoriteit in SEO
De autoriteit van je website geeft aan hoe betrouwbaar je website is in de ogen van Google. Heb je een hoge SEO autoriteit? Dan kun je veel makkelijker hoog scoren in Google. Onthoud wel dat alle drie de SEO pijlers samen dienen te werken om je SEO doelen te behalen. Met alleen een hoge SEO autoriteit kom je er dus niet, al helpt dit wel flink mee.

De SEO autoriteit wordt op drie manieren berekend door Google:

  1. De autoriteit van je domeinnaam (bijv. www.skilltree.academy)
  2. De autoriteit van je pagina’s (bijv. www.skilltree.academy/cursussen)
  3. De zogenoemde link-autoriteit (links vanaf andere website naar jouw website)

Alleen de zoekmachines weten precies hoeveel autoriteit jouw domein, je pagina’s en je links hebben. De autoriteit voor alle drie de manieren wordt o.a. berekend door de leeftijd van je domein/pagina/link, de populariteit (aantal bezoekers) hiervan en de betrouwbaarheid en kwaliteit van je domein, pagina of link. (op basis van content en techniek)

 

 

De drie pijlers van zoekmachine optimalisatie

€ 149,99

Neem een Skilltree abonnement Toevoegen aan winkelmandje