9007

Snapchat advertising

Een relatief nieuwe sociale media kanaal is Snapchat. De in 2011 opgerichte platform is alleen te bereiken middels een mobiele applicatie en biedt zijn gebruikers de mogelijkheid om (korte) video’s en foto’s te delen met vrienden en volgers. Eén van de belangrijkste kenmerken van Snapchat is dat afbeeldingen en berichten meestal slechts korte tijd beschikbaar zijn voordat ze ontoegankelijk worden voor hun ontvangers. In 2014 werden de eerste advertenties op Snapchat laten zien; Snapchat advertising was geboren. In de jaren die erop volgden werden Snapchat Ads uitgebreid en kwamen er meer mogelijkheden voor adverteerders om hun doelgroep te bereiken.

Opties
Met Snapchat Ads kun je, net als bij de meeste social advertising platformen, je doelgroep bereiken door middel van video of foto advertenties. In Snapchat zijn video’s van gebruikers maximaal 10 seconde lang, echter kunnen deze bij Snapchat Ads tot wel 180 seconde lang zijn. (een lengte van 3-5 seconde wordt aanbevolen) Deze video’s worden weergeven tussen de Snapchat Stories van de gebruikers door en men kan, indien gewenst, altijd je advertentie wegswipen.

your snapchat stories

Ook heb je bij het aanmaken van je advertenties ook de mogelijkheid om GIFs en andere animaties aan je design toe te voegen.

Met Snapchat Ads kun je o.a. inzetten op het genereren van websiteverkeer, app installaties, videoweergaven of websiteconversies. Met de unieke filter en AR lens opties kun je ook op een andere manier interacteren met je doelgroep; deze opties zorgen ervoor dat je doelgroep op een leuke en interactieve manier kan ‘connecten’ met je merk.

Snapchat filter:

Snapchat filter

Snapchat lens:

Snapchat lens

Doelgroep
Snapchat is een platform dat vooral onder het jongere publiek populair is, zo zijn bijna 90% van Snapchat gebruikers jonger dan 34 jaar. De grootste leeftijdsgroep zijn 18-24 jarigen die bijna 40% van het totaal aantal gebruikers uitmaken. Kijkend naar de targeting opties op het platform zijn er enkele interessante mogelijkheden om effectief je doelgroep te bereiken. Zo kun je met ‘geavanceerde demografie’ je richten op gebruikers met een hoog inkomen, die onlangs een kind heeft gekregen of bijvoorbeeld onlangs zijn verhuisd. Ook kun je je doelgroepen selecteren op basis van interesses en kent het platform geavanceerde apparaat targeting waarmee je gebruikers kunt segmenteren op basis van het merk telefoon of telefoonprovider die zij gebruiken. Met retargeting advertenties kun je daarnaast ook gebruikers bereiken die al op je website zijn geweest.

Budget
Snapchat Ads zijn gemakkelijk op te zetten, voor degenen die snel live willen en geen complexe functies willen gebruiken is er de ‘Instant Create’ optie, waarbij je binnen 5 minuten je campagne hebt lopen. Behoudt je liever volledige controle of wil je gebruik maken van geavanceerde opties, dan kies je voor de ‘Advanced Create’ optie. Afhankelijk van de optie die je hier kiest krijg je de keuze tussen verschillende budgetopties voor je campagne. Voor de simpele campagne (Instant Create) kies je enkel tussen dagelijks- of looptijdbudget, waarna er automatisch een geautomatiseerde bod wordt gebruikt voor je campagne. Bij een campagne met volledige controle kun je er ook voor kiezen om handmatig een maximumbod in te stellen, een ‘kosten per actie’ in te stellen of toch te kiezen voor een geautomatiseerde bod. Met alle andere beschikbare budgetopties doe je er goed aan altijd te kiezen voor de ‘Advanced Create’ optie.

Snapchat advertising

€ 149,99

Neem een Skilltree abonnement Toevoegen aan winkelmandje