9007

Instagram advertising

Instagram is in 2010 opgericht als sociale media kanaal gericht op het delen van foto’s en video’s en door middel hiervan het vertellen van verhalen en delen van ervaringen. Instagram is in korte tijd uitgegroeid naar één van de grootste sociale media kanalen, dit zag Facebook ook en dus hebben zij besloten in 2012 om het snelgroeiende platform op te kopen voor maar liefst 1 miljard dollar. Instagram bleef sindsdien zelfstandig opereren, echter is Facebook wel beetje bij beetje de integratie tussen de twee platformen gaan optimaliseren en combineren. Zo introduceerde Instagram in 2015 ‘Instagram Ads’; het advertentieplatform van Instagram (dat na de overname door Facebook alleen via het Facebook advertentieplatform te bereiken was). Vooral bedrijven en merken die zich richten op een wat jongere publiek maakten in het begin veel gebruik van Instagram Ads, maar sinds een aantal jaar is nagenoeg elk bedrijf aanwezig op het snelgroeiende platform.

Opties
Aangezien Instagram Ads op het Facebook advertentieplatform worden gegenereerd, hebben deze dezelfde campagnedoelstellingen, budget opties en veel andere aspecten die Facebook Ads ook hebben. Het enige grote verschil hierin is dat enkele campagnedoelstellingen alleen beschikbaar zijn voor Facebook en dat Instagram een stuk minder advertentie opties heeft als het gaat om weergeven worden binnen Instagram. Dit is natuurlijk ook logisch aangezien de Facebook app en website een stuk meer opties hebben dan Instagram, die overigens nog steeds geen optimale (desktop) website hebben voor gebruikers.

Doelgroep
Ook de beschikbare doelgroepen en manieren om hen te bereiken komen in Instagram overeen met de opties in Facebook. Zo kun je ook hier mensen bereiken die je Instagram kanaal eerder hebben bezocht, of een vergelijkbare doelgroep maken op basis van deze mensen. Kortom, voor Instagram komen ook de doelgroep opties grotendeels overeen met die van Facebook.

Budget
Ook de budget opties van Instagram komen overeen met die van Facebook. Bij het adverteren op Instagram kun je dus kiezen voor budgetten op campagne of advertentiegroep niveau en voor dagelijkse of looptijd budgetten.

Instagram advertising

€ 149,99

Neem een Skilltree abonnement Toevoegen aan winkelmandje