9007

Wat zijn de voordelen van social advertising?

Bekijk de video (1:16)

We hebben het al kort gehad over het grote aantal gebruikers (en bereik) die de sociale media kanalen kennen, maar wat zijn de andere voordelen van social advertising? En hoe is dit anders voor traditionele vormen van adverteren als TV, Radio en Print (kranten, magazines etc.)? Hieronder volgen vijf grote voordelen van social advertising tegenover andere manieren van adverteren:

Actueel

Social advertising is snel en laagdrempelig, dat betekent dat je efficiënt kunt inspelen op situaties in de markt en vaak binnen korte tijd een campagne kunt opmaken om te adverteren. Tegelijkertijd biedt social advertising ook de mogelijkheid om campagnes snel af te breken, van koers te veranderen of aan te passen. Zo ben je volledig in controle van je advertenties en ben je altijd actueel.

Doelgroep mogelijkheden

Social advertising kent nauwelijks beperkingen als het gaat om het benaderen van jouw doelgroep. Met de vele opties die bijvoorbeeld Facebook advertising met zich meebrengt kun je inzoomen op jouw ideale doelgroep. Doelgroepen op basis van interesses, demografie en zelfs kooppatroon zijn niet ongebruikelijk voor de vele social advertising platforms.

Lage kosten

Social media advertising is relatief stukken goedkoper dan traditionele vormen van adverteren als TV of Radio. Met social ads genereer je veel weergaven, clicks en interactie met vaak slechts enkele honderden euro’s in de maand, echter kun je al beginnen met adverteren vanaf €1 per dag. Zo brengen social ads voor zowel kleine ondernemingen als grote multinationals veel mogelijkheden met zich mee.

Meetbaarheid

Een ander groot voordeel van social advertising is de meetbaarheid. Met alle grote social advertising platforms krijg je tevens de beschikking over de vele metrics, deze vertellen je precies hoe je advertentie of campagne heeft gepresteerd. Denk aan het aantal mensen dat je advertentie heeft gezien, erop heeft geklikt of via de advertentie op je website is geconverteerd. Kortom; bijna alles is meetbaar en volledig transparant, zo weet je altijd precies waar je advertentiebudget naartoe gaat.

Interactie

Sociale media (en dus ook social advertising) geeft je de mogelijkheid te communiceren met je doelgroep. Door middel van reacties op je advertenties en de mogelijkheid om bijvoorbeeld een chat te starten is een dialoog nooit ver weg. Zie hoe je doelgroep denkt over je product of boodschap en los eventuele problemen efficiënt op. Zo werk je tijdens het adverteren tegelijkertijd aan de opbouw van een (lange termijn) relatie.

Wat zijn de voordelen van social advertising?

€ 149,99

Neem een Skilltree abonnement Toevoegen aan winkelmandje