9007

Veranderend advertentielandschap

(Online) Adverteren heeft sinds de 21e eeuw een enorme verschuiving meegemaakt. Met de opkomst van zoekmachines als Google, sociale advertentieplatformen en e-mail automation zijn marketeers en ondernemers anders gaan denken en handelen als het gaat om adverteren. Het internet is een gevestigd advertentiekanaal geworden. Ook in de laatste 5 à 10 jaar vind er een verschuiving plaats; gepersonaliseerde reclame.

Gepersonaliseerde reclame

Reclame of advertenties waarbij de inhoud gericht is op de interesses en/of surfgedrag van de gebruikers.

Veel online marketing tools, zo ook social advertising tools, hebben de afgelopen jaren enorme vooruitgangen geboekt als het gaat om het behalen van meer resultaten voor adverteerders en een betere gebruikerservaring voor de gebruikers. Gebruikers verwachten nu online een zelfde soort (gepersonaliseerde) service te ontvangen als die in een fysieke winkel. Met de enorme bakken data die de sociale advertertentie platformen met zich meebrengen, gaan we ook steeds meer naar een samenleving dat in zijn geheel kan voldoen aan deze verwachtingen. Zo kunnen de verschillende platformen met behulp van machine learning leren waar gebruikers behoefte aan hebben en op de juiste moment de juiste advertentie aan de juiste persoon laten zien. Kortom, social advertising wordt alleen maar slimmer.

Met een nog altijd groeiende online publiek op deze sociale media kanalen doet bijna elke ondernemer er dus goed aan zich aan te passen aan deze veranderende advertentielandschap.

Veranderend advertentielandschap

€ 149,99

Neem een Skilltree abonnement Toevoegen aan winkelmandje