9007

Afbeeldingsadvertenties

Afbeeldingsadvertenties zijn advertenties die bestaan uit één of meerdere afbeeldingen. Nagenoeg alle social advertising kanalen beschikken over deze optie. Een advertentie met één afbeelding wordt ook wel een ‘single image ad’ of (enkele) beeldadvertentie genoemd en een advertentie met meerdere afbeeldingen noemen we een carrousel-advertentie. Deze type advertenties zijn beschikbaar op nagenoeg elke social advertising platform. Hieronder vind je enkele voorbeelden van single image ads en carrousel ads:

Single Image Ads

Carousel ads

Tekst in beeldadvertenties

Voor zowel Facebook als Instagram advertenties geldt dat er niet te veel tekst mag worden toegevoegd in de afbeelding(en) zelf. In 2012 introduceerde Facebook de ‘20% regel’, dit hield in dat afbeeldingen uit niet meer dan 20% tekst mochten bestaan, dit voerden zij destijds in zodat het platform niet één grote reclameblok zou worden en de advertenties niet te pusherig zouden zijn. Inmiddels is deze regel niet meer, maar het principe wel. Facebook wilt dat je zo weinig mogelijk tekst in afbeeldingen toevoegt en zodoende worden advertenties die dat wel hebben minder goed weergeven in het platform. Er zijn hierbij vier gradaties waartoe een afbeelding kan behoren, deze zie je staan in het advertentieplatform bij je advertentie;

  • Afbeeldingstekst “OK”: Nagenoeg geen tekst in de afbeelding.
  • Afbeeldingstekst “Low”: De afbeelding bevat weinig tekst. Het bereik van de advertentie wordt lichtelijk beperkt.
  • Afbeeldingstekst “Medium”: De afbeelding bevat gemiddeld veel tekst. Bereik wordt sterk beperkt.
  • Afbeeldingstekst “High”: De afbeelding bevat veel tekst. Je advertentie wordt nauwelijks weergeven en je betaald meer per klik.

Via de link hieronder vind je de effectieve methoden van Facebook om ervoor te zorgen dat je afbeelding zo weinig mogelijk tekst bevat en dus zo goed mogelijk zichtbaar is:

Afbeeldingsadvertenties

€ 149,99

Neem een Skilltree abonnement Toevoegen aan winkelmandje