9007

Soorten advertenties in social advertising

Social advertising platforms kennen veel verschillende type en soorten advertenties. Hieronder vind je de meest gebruikte soorten advertenties:

Afbeeldingsadvertenties: Advertenties die bestaan uit één of meerdere afbeeldingen. Een advertentie met één afbeelding noem je een single image ad en een advertentie met meerdere afbeeldingen noem je een carousel ad.

Promoted posts: ‘Normale’ posts die je op je social media tijdlijn plaatst, maar die je vervolgens met een budget nog extra ‘pusht’.

Video advertenties: Advertenties die bestaan uit een video.

Story advertenties: Advertenties die in specifieke delen van de social advertising platform worden weergeven. Deze advertenties kunnen zowel afbeeldingen als video’s bevatten en zijn altijd verticaal over het hele scherm te zien.

Lead advertenties: Advertenties die naast een foto of video ook een formulier meedragen waarin gebruikers sneller kunnen converteren.

Messenger advertenties: Advertenties waarbij de gebruiker een (promotionele) bericht ontvangt in zijn/haar social media messenger inbox.

Canvas advertenties (alleen op mobiel): Uitklapbare advertenties waarbij de gebruiker zonder het platform te hoeven verlaten de advertentie kan uitklappen en zo op een soort mini webpagina meer informatie over je product of dienst te zien krijgt.

Tools om te gebruiken: Canva en BeFunky zijn tools waarmee je (gratis) advertentiedesigns kunt ontwerpen. Pexels en Unsplash zijn tools waarmee je toegang hebt tot een grote collectie aan gratis te gebruiken en rechtenvrije (hoge resolutie) afbeeldingen.

Soorten advertenties in social advertising

€ 149,99

Neem een Skilltree abonnement Toevoegen aan winkelmandje