9007

Kosten per kanaal

Nu we je campagnedoel, advertentiecontent en sleuteleigenschappen per platform in kaart hebben gebracht kijken we naar het beschikbare advertentiebudget en wat je hiervoor terugkrijgt bij elk platform. Als we het hebben over Social media marketing en de kosten hiervan, kijken we vaak naar twee soorten statistieken; de kosten per click en de kosten per duizend impressies (CPM). Omdat deze twee termen relevant zijn voor alle kanalen kunnen we op basis hiervan een goede indicatie van de kosten per platform berekenen.

Allereerst de CPC per platform:

Social media platform Gemiddelde kosten per klik (2019 en 2020)
Facebook $0.81
Instagram $1.53
YouTube $2.96
Twitter $0.28
LinkedIn $4.08
Snapchat Tussen $1 en $3
Pinterest $1.28

CPM:

Social media platform Gemiddelde kosten per duizend weergaven (2019 en 2020)
Facebook $8.87
Instagram $6.81
YouTube $9.61
Twitter $7.31
LinkedIn $9.05
Snapchat $2.95
Pinterest $6.85

Zowel de CPC als de CPM zijn per campagne afhankelijk van variabelen als; competitie per doelgroep, kwaliteit van de advertentie, relevantie van de advertentie en nog veel meer. Gebruik bovenstaande cijfers dus vooral als referentiepunt, maar klamp je er niet te veel aan vast, omdat het nog steeds bij alle platforms goed mogelijk is om lage kosten per klik of kosten per duizend impressies te realiseren.

Kosten per kanaal

€ 149,99

Neem een Skilltree abonnement Toevoegen aan winkelmandje