2469

Resultaten analyseren en optimaliseren

Het testen van verschillende zoekwoorden, advertentieteksten, biedstrategieën en andere aspecten zijn cruciaal om een goedlopende campagne op te bouwen.

Begrijp je data
Over het algemeen zijn de belangrijkste datapunten: Clicks, Impressies, Kosten, Gem. CPC, CTR, Conversies en Kosten per Conversie. Lees je goed in over de verschillende datapunten die Google Ads behandeld, zo is het makkelijker verbanden te leggen tussen je campagne prestaties en de statistieken. Naast je Google Ads campagne speelt de landingspagina ook een belangrijke rol in de prestaties van je campagne. Je kunt tools als HotJar gebruiken om de gebruikers op je website en hun denkwijze beter te begrijpen.

Meten van je rendement
Meet van tijd tot tijd je rendement uit je Google Ads campagnes. Het rendement (ROI) bereken je als volgt: (Opbrengst – kosten van verkochte goederen) / kosten van verkochte goederen. Kijk naar specifieke producten en campagnes die goed lopen en probeer erachter te komen waarom dat zo is.

Advertenties en zoekwoorden
Optimaliseer je campagnes door te kijken naar de prestaties van je advertenties en zoekwoorden. Gebruik je zoektermen lijst om achter niet-relevante zoektermen te komen en voeg deze toe als uitsluitingszoekwoorden. Gebruik long-tail zoekwoorden of zoekwoorden met een laag bod om je CPC te verlagen.

Analyseer de prestaties van je advertenties en stuur bij waar nodig. Als de CTR van je advertenties te laag is kan het zijn dat je advertenties niet genoeg inhoud hebben, maar het kan ook zijn dat je de verkeerde zoekwoorden gebruikt (en vice versa).

Je campagne bijsturen
Beperk je met het bijsturen van je campagnes niet alleen tot advertenties en zoekwoorden, maar kijk verder naar welke doelgroep er op jouw advertenties klikt. Gebruik targeting-opties als geo-locatie, apparaat targeting, demografische gegevens en advertentieplanning. Blijf voortdurend testen in je campagnes, zowel met je advertenties, zoekwoorden als producten die je aanbiedt. Zo kom je erachter wat goed werkt en kun je meer daarop inzetten.

Resultaten analyseren en optimaliseren

€ 149,99

Neem een Skilltree abonnement Toevoegen aan winkelmandje