2469

Je eerste Google Ads campagne opzetten

Bij het aanmaken van een nieuwe Google Ads campagne begin je als eerst met je campagne instellingen. Hier kies je voor je campagnedoel en campagnetype. Vervolgens stel je eventuele conversies in op je website door middel van een Google Ads trackingcode, Google Ads kan dan zien wanneer er een conversie heeft plaatsgevonden en kan aan jou communiceren wanneer dit vanuit een Google Ads campagne is gebeurd. Volg alle opties voor het instellen van je trackingcode en andere campagne instellingen.

Targeting en doelgroepen
Hier geef je de locatie en de taal van je doelgroep aan, dit kan door middel van een precieze locatie of een straal rondom een bepaald punt. Voor de talen van je doelgroep is het belangrijk dat dit overeenkomt met de taal van je advertenties.

Budgettering en bieden
Er zijn vier hoofdtypen doelen in Google Ads:
Meer sales of leads – Gericht op conversie: Zoveel mogelijk conversies genereren.
Hogere winst – Gericht op conversiewaarde: Een zo hoog mogelijke conversiewaarde realiseren.

Meer websitebezoekers – Gericht op aantal klikken: Zoveel mogelijk kliks (verkeer) genereren.
Meer bekendheid – Gericht op vertoningspercentage: Zoveel mogelijk vertonen van je advertenties.

Advertentiegroepen en zoekwoorden
Een advertentiegroep is een collectie van zoekwoorden en advertenties binnen een campagne die hetzelfde doel of thema behandelen. Er zijn twee soorten zoekwoorden: short-tail en long-tail zoekwoorden. Een zoekwoordonderzoek doe je in drie stappen:
1. Brainstorm
2. Gebruik van Tools
3. Sorteren en ordenen


Er zijn vier verschillende zoektypen voor zoekwoorden:
[Exact zoekwoord], “Woordgroep”, Breed Zoeken en +Modifier +Voor +Breed +Zoeken.

Advertentieteksten schrijven
Er zijn twee soorten tekstadvertenties: tekstadvertenties en responsieve zoekadvertenties. Elk advertentiegroep moet minimaal twee tekstadvertenties en één responsieve zoekadvertenties bevatten.

Tekst advertentie
Bestaat uit een URL, drie kopteksten (titels) en twee beschrijvingen. Gebruik sowieso beide beschrijvingsvelden en minimaal twee kopteksten.

Responsieve zoekadvertentie
Bestaat uit een URL, maximaal vijftien kopteksten en minimaal vier beschrijvingen. Gebruik minimaal 7-8 unieke kopteksten te gebruiken en drie unieke beschrijvingen.

Je eerste Google Ads campagne opzetten

€ 149,99

Neem een Skilltree abonnement Toevoegen aan winkelmandje