2469

Dit is er allemaal mogelijk

Binnen Google Ads zijn er ook meer mogelijkheden om binnen je targeting, zoekwoorden en advertenties betere resultaten te behalen voor je campagne.

Uitsluitingen
Uitsluitingszoekwoorden (of negatieve zoekwoorden) zijn zoektermen die je uit je campagne kunt uitsluiten. Deze kun je door middel van een bestaande lijst in je account koppelen aan je campagne of je kunt deze handmatig toevoegen. Zorg ervoor dat je een duidelijke lijstnaam aan je negatieve zoekwoordlijsten geeft, zo kun je altijd snel identificeren welke lijst welke zoekwoorden bevat. Negatieve zoekwoorden(lijsten) kun je op account, campagne of advertentieset niveau toevoegen.

Zoektermen zijn de daadwerkelijke termen die gebruikt worden bij zoekopdrachten van gebruikers die op jouw advertenties hebben geklikt. Vanuit de zoektermen tabblad kun je rechtstreeks zoektermen uitsluiten.

Advertentie extensies
Advertentie extensies bevorderen de prestaties van je advertenties door middel van het toevoegen van extra informatie over je bedrijf of product(en). Er zijn ten tijden van schrijven in totaal 10 advertentie extensies. De advertentie extensies die je kunt gebruiken in je campagne zijn afhankelijk van je advertentie doel. De vier vaakst voorkomende advertentie extensies zijn:

Highlight-extensies
Met highlight-extensies kun je door middel van korte teksten extra specifieke informatie aan je advertentie toevoegen. Voorbeeld: ‘Gratis thuisbezorgd’, ‘ook op zondag open’.

Sitelink extensies
Met sitelink extensies kun je gebruikers direct linken naar een specifieke pagina op je website.

Oproep extensie
Met oproepextensies voeg je een telefoonnummer toe aan je advertenties zodat gebruikers gemakkelijk contact met je kunnen opnemen.

Extensie voor website-informatie
Met de extensie voor website-informatie geef je specifieke informatie over type producten of services. Voorbeeld: Services: computerreparatie, technische ondersteuning, helpdesk.

Demografie en locatie
Via het tabblad demografie kun je je campagne filteren op basis van leeftijd, geslacht en gezinsinkomen. Eveneens kun je via de locaties tabblad extra locaties toevoegen of locaties uitsluiten. Tip: probeer je locaties op te delen in kleinere regio’s om een betere inzicht te krijgen in welke regio’s het best presteren. Adverteer je in héél Nederland? Deel dit dan op in de twaalf provincies.

Aanbevelingen
Via het tabblad ‘aanbevelingen’ geeft Google je tips en advies over hoe je je advertenties, campagnes of zoekwoorden kunt verbeteren. Deze aanbevelingen zullen in het begin leeg zijn, omdat Google vereist dat je eerst je campagnes laat lopen zodat zij kunnen leren hoe je je campagnes het best kunt inrichten.

Dit is er allemaal mogelijk

€ 149,99

Neem een Skilltree abonnement Toevoegen aan winkelmandje