2469

Begrijp je data

Allereerst is het belangrijk dat je begrijpt wat alle datapunten inhouden. Als je namelijk niet weet wat je data zegt kun je onmogelijk je campagne optimaliseren. Gebruik de begrippenlijst in de bijlage van deze module om bekender te raken met de verschillende statistieken. Over het algemeen zijn de belangrijkste datapunten; kliks, vertoningen, kosten, gem. CPC, CTR, conversies en kosten per conversie. Al deze statistieken vertellen veel over je campagne of advertentiegroep, probeer daarom verbanden te vinden tussen de prestaties van je campagne en de verschillende datapunten.

Houd er daarnaast rekening mee dat niet alleen je campagne een grote rol speelt in de prestaties, maar ook je website of concreter de pagina’s waar je men naartoe stuurt. Zie jij bijvoorbeeld dat je campagne een hoge CTR heeft en veel kliks genereert. maar toch geen conversies realiseert? Dan is er een kans dat het probleem op je landingspagina te vinden is. Ga dan te rade of dit inderdaad het geval is, waar het probleem op je pagina ligt en hoe je de ervaring en verwachtingen van de gebruiker kunt verbeteren. Om de ervaring van de gebruiker op de landingspagina te verbeteren, geeft Google enkele goede tips:

Aanvullend kun je tools als HotJar (gratis) gebruiken, hiermee kun je gebruikers op je website beter begrijpen door middel van schermopnames en heatmaps.

Begrijp je data

€ 149,99

Neem een Skilltree abonnement Toevoegen aan winkelmandje