2469

Demografie & locatie

Via het tabblad demografie kun je je campagne filteren op basis van leeftijd, geslacht en gezinsinkomen. Is je advertentiegroep alleen relevant voor mannen of van gebruikers tussen een bepaalde leeftijd? Sluit dan gemakkelijk doelgroepen uit zodat alleen relevante gebruikers je advertenties te zien krijgen. Een doelgroep uitsluiten doe je eenvoudig door deze aan de linkerkant te selecteren en in de blauwe balk via ‘bewerken’ op ‘uitsluiten van advertentiegroep’ te klikken.

Zodra je campagne enkele dagen heeft gedraaid zul je bij de demografische gegevens zien bij welke leeftijden en geslacht je advertenties het populairst zijn, welke doelgroep het best converteerd en welke doelgroep nauwelijks in aanmerking komt. Op basis hiervan kun je je campagne optimaliseren door bepaalde doelgroepen uit te sluiten. Houd dus regelmatig de demografie van je campagnes in de gaten.

Soms kan het zijn dat Google niet kan identificeren wat de leeftijd, geslacht of gezinsinkomen van de gebruiker is, deze data zie je dan staan onder ‘onbekend’.

Je kunt ook op basis van locatiegegevens je doelgroep filteren. Ga hiervoor naar het tabblad locaties. Hier zie je als eerst de huidige locatie waar je campagne wordt weergeven, via het blauwe potlood voeg je extra locaties toe. Onder het subtabblad ‘uitgesloten’ kun je locaties uitsluiten. Verkoop jij bijvoorbeeld overal in Nederland jouw product behalve in Friesland? Dan kun je de provincie Friesland hier uitsluiten.

Tip

Locaties toevoegen

probeer je locaties op te delen in kleinere regio’s om een betere inzicht te krijgen in welke regio’s het best presteren. Adverteer je in héél Nederland? Deel dit dan op in de twaalf provincies.

Demografie & locatie

€ 149,99

Neem een Skilltree abonnement Toevoegen aan winkelmandje