2469

Hoe werkt de Google-veiling?

Elke keer dat er een zoekopdracht in de Google zoekmachine plaatsvindt, vindt er een veiling plaats. Deze veiling bepaalt welke betaalde advertenties worden weergegeven en je uiteindelijke positie op de zoekpagina van de specifieke zoekopdracht. De veiling werkt als volgt:

  1. Iemand voert een zoekopdracht uit in de Google zoekmachine. Google Ads zoekt vervolgens naar alle advertenties die in aanmerking komen om te worden weergegeven. Dit doet het op basis van de zoekwoorden die alle accounts hebben opgenomen. 
  2. Google filtert alle niet-geschikte advertenties vervolgens uit deze lijst. Niet-geschikte advertenties zijn bijvoorbeeld advertenties die zijn afgekeurd voor het niet volgen van het Google beleid of adverteerders die zich richten op andere landen of regio’s dan die waar de zoekopdracht is uitgevoerd. 
  3. Van alle resterende advertenties worden alleen de advertenties laten zien met een bepaalde advertentierangschikking. Deze moet immers hoog (relevant) genoeg zijn om in aanmerking te komen om te worden weergeven op de zoekpagina’s. Google’s hoofddoel is namelijk om voor iedere zoekopdracht het meest relevante zoekresultaat te laten zien. De advertentie met de hoogste advertentierangschikking wordt bovenaan de pagina weergegeven. De advertentierangschikking wordt bepaald door meerdere componenten, waaronder je bod, advertentiekwaliteit, relevantie en de context van de zoekopdracht.

Het proces van een Google Ads veiling:

Hoe werkt de Google-veiling?

€ 149,99

Neem een Skilltree abonnement Toevoegen aan winkelmandje