The money is in the list
€ 149,99
Deze uitspraak wordt sinds jaar en dag gebruikt voor e-mail marketing, simpelweg vanwege het feit dat je mensen aan je kunt binden door hen waarde te geven. Door educatie toe te passen binnen je mailing list, zullen er regelmatig mensen zijn die meer willen weten van wat je naast de gratis content nog meer te bieden hebt. Je zult mensen aantrekken die op zoek zijn naar een verdieping van de stof. Een verdieping waarvoor zij bereid zijn te betalen. Deze verdieping komt alleen tot stand op het moment dat je veel waarde weggeeft, in welke vorm dan ook.
Dus, is e-mail marketing dé manier om jouw producten of diensten aan de man te brengen..?
Ja en nee. Zoals we hierboven al uitlegden, e-mail marketing werkt alleen als je waarde kunt geven aan de ontvanger. Hier komt meer bij kijken dan simpele e-mails opstellen en afwachten.
E-mail marketing moet een onderdeel zijn van jouw marketing mix en moet versterkend werken op jouw overige marketing activiteiten. Daarnaast is het erg belangrijk om jouw e-mail campagnes daadwerkelijk te laten aansluiten bij de ontvanger. Relevantie speelt hier een belangrijke rol.
Stel je voor dat je stoelen verkoopt. Een klant heeft afgelopen week stoelen gekocht op de webshop. Een paar dagen later verstuur je een nieuwsbrief waar dezelfde stoelen worden aangeboden. Voor een aantal ontvangers zal dit relevant zijn, maar niet voor de klanten die deze stoelen reeds in bezit hebben.
Het zou relevanter zijn om kussen te tonen die passen bij die stoel. Dat is veel relevanter voor de klant die de stoelen reeds heeft gekocht. Bij e-mail marketing draait het om relevantie en personalisatie. Als je hier de juiste mix in weet te vinden dan geldt ‘the money is in the list’ zeker.
The money is in the list
€ 149,99