17078

Je eerste LinkedIn campagne opzetten

Campagnegroepen

De eerste stap in  het aanmaken van een campagne zijn de campagnegroepen. Hier vul je naast de campagnegroep gegevens ook budgetten en datums in voor je campagnegroepen. Weet je al wanneer je je campagne wilt starten? Vul dit dan in bij begindatum. Weet je dit nog niet? Laat dan de begindatum staan op de dag van vandaag, de campagne zal hoe dan ook niet starten totdat jij dit aangeeft aangezien de campagnegroep nog in concept-modus staat.

Als je naast de begindatum ook al weet hoelang je de campagnes binnen deze campagnegroep wilt laten lopen kun je ook een einddatum invoeren. Houd er wel rekening mee dat als je een einddatum invult voor je campagne je dit niet meer tussentijds kan veranderen, wil je dit toch doen dan moet je een gehele nieuwe campagne aanmaken.

Als je niet zeker weet hoelang je je campagne wilt laten lopen, voer dan alleen een begindatum in. De einddatum kan je vervolgens op een later moment nog altijd toevoegen.

Ook is het hier mogelijk om gelijk een totaalbudget voor je campagnegroep in te voeren. Dit is niet aan te raden aangezien  je later eventueel extra campagnes wilt  toevoegen in deze groep waardoor je al vast zit aan een minimale budget.

Campagnes

Nu is het tijd om je campagne aan te maken. Houd een logische campagnestructuur aan zodat je met de titel al gelijk ziet om wat voor campagne het gaat. Bijvoorbeeld: {Type campagne} | {Campagne naam} | {Type doelgroep} | {Datum}. In de praktijk ziet dat er zo uit: Branding campagne | Skilltree Academy zomer promo | Hogeschool studenten | 01-03-2022

Kies de doelstelling voor je campagne en vervolgens kom je bij de sectie voor het opzetten van je doelgroep. Tegelijkertijd kun je aan de rechterkant van je scherm live de statistieken zien van de door jou ingestelde doelgroep. Hier vind je de doelgroepgrootte, hoeveel LinkedIn adviseert dat je moet besteden én welke resultaten je met dat budget behaald. 

De minimale doelgroepgrootte dat je voor je campagnes moet hanteren is 50.000 per doelgroep, zorg er dus voor dat je hier altijd aan voldoet. De maximale doelgroepgrootte is, afhankelijk van je campagne, 500.000. Dit maakt de doelgroep te breed waardoor je te veel budget moet spenderen om je ideale doelgroep te bereiken. 

Je hebt de keuze uit o.a. De volgende doelgroepopties om je doelgroep mee samen te stellen:

Locatie: Locatie waar je je campagne gaat draaien

Profieltaal: De profieltaal van je doelgroep

Doelgroepkenmerken zijn er op basis van de volgende categorieën (deze bestaan weer uit verschillende subcategorieën):

  • Bedrijf
  • Demografische gegevens
  • Opleiding
  • Ervaring
  • Interessen eigenschappen

De meest gebruikte type advertentie in LinkedIn is een advertentie met één afbeelding. Daarnaast zijn ook videoadvertenties (advertenties waarbij je met een video adverteerd) en gespreksadvertenties (advertenties waarbij je in de LinkedIn postvak van je doelgroep terechtkomt) erg populair op LinkedIn. 

 Er zijn drie manieren om je budget in te stellen:

  • Dag- en totaalbudget: hiermee stel je zowel een dagelijks budget als een totaalbudget voor je campagne in. Je campagne loopt dan zonder een einddatum en blijft lopen  totdat je totaalbudget is gespendeerd.
  • Dagelijks budget: hiermee stel je alleen een dagbudget in en heb je ook de mogelijkheid om een einddatum voor je campagne in te stellen. Doe je dit niet? Dan loopt je campagne totdat jij deze pauzeert.
  • Totaal budget: hiermee stel je alleen totaalbudget in voor je campagne. Het is hierbij ook verplicht om een begin- én einddatum in te stellen. Gedurende deze tijden zal je het totaalbudget spenderen.

Bij het aanmaken van je advertentie zijn de belangrijkste velden de ‘inleidende tekst’, ‘de bestemmings-URL’, ‘de afbeelding voor de advertentie’ en de ‘kop’ van je advertentie.

Je eerste LinkedIn campagne opzetten

€ 149,99

Neem een Skilltree abonnement Toevoegen aan winkelmandje