In dit hoofdstuk behandelden we hoe de structuur van het advertentieplatform in elkaar zit.
Campagnebeheer
Hieronder vind je de hiërarchie van de campagnebeheerder:
- Accounts: overzicht van alle accounts waar je op kunt adverteren
- Campagnegroepen: een groep van een of meerdere campagnes
- Campagnes: doelgroep, campagnedoel en instellingen van een campagne
- Advertenties: de daadwerkelijke advertenties die de doelgroep ziet
Accounts
Een account op het advertentieplatform van LinkedIn is gekoppeld aan een bedrijfspagina. Je adverteert namelijk altijd vanuit een bedrijf en niet vanuit een persoonlijk account.
Om een bedrijfspagina aan te maken heb je echter wel een persoonlijk account nodig. Zonder een persoonlijk account kun je niet adverteren op LinkedIn.
Campagnegroepen
Als je een account selecteert in de campagnebeheerder zie je alle campagnegroepen van dit account. Je kunt campagnegroepen zien als de verzameling van campagnes. Je geeft hier nog geen budget aan, selecteert nog geen doelgroep en stelt nog geen campagnedoel in. Het enige wat je hier in een campagnegroep kunt doen is een verzamelnaam geven aan de campagnes die je wilt activeren.
Campagnes
In het campagneoverzicht kun je campangnes aanmaken en beheren. In een campagne regel je alles van doelgroep tot budget. Als adverteerder zul je hier de meeste tijd doorbrengen.
Advertenties
Op dit niveau kun je de advertenties binnen jouw campagne aanmaken, aanpassen of pauzeren.
Instellingen
Je vindt de instellingen van het account aan de rechterbovenkant van de campagnebeheerder.
Als je een account hebt geselecteerd kun je rechtsboven op de naam van het account klikken. Vervolgens heb je deze opties:
- Bedrijfspagina weergeven: deze optie verwijst je naar de bedrijfspagina op LinkedIn
- Accountdetails bewerken: op deze plek kun je de gegevens van jouw account aanpassen.
- Toegang beheren: hier kun je aangeven wie toegang heeft tot het account
- Betalingscentrum: op deze plek kun je een betaalmethode toevoegen voor jouw campagnes en kun je de facturen terugvinden van jouw account
- Contactinstellingen: hier heb je de optie om aan te geven wanneer jij e-mails wilt ontvangen van LinkedIn over hun product
- Account verlaten: als je geen beheerder van een account wilt zijn, dan heb je de optie om deze te verlaten