17078

Advertenties

Nu we alle doelgroepen hebben aangemaakt gaan we verder met het instellen en aanmaken van de advertenties én het instellen van de budgetten. Als eerst beginnen we met het kiezen van een advertentieformat:

Dit houdt in; de type advertentie die je wilt draaien in je campagne. Binnen LinkedIn heb je verschillende type advertenties die je per campagne kan gebruiken om je product of dienst te promoten. De meest gebruikte type advertentie is een advertentie met één afbeelding. Daarnaast zijn ook videoadvertenties (advertenties waarbij je met een video adverteerd) en gespreksadvertenties (advertenties waarbij je in de LinkedIn postvak van je doelgroep terechtkomt) erg populair op LinkedIn. Ga met je muis over de verschillende advertentieformats om een uitleg te zien per soort.

In deze cursus houden we de meest gebruikte advertentieformat aan, namelijk de advertentie met één afbeelding. Klik deze optie aan en scroll naar het gedeelte ‘plaatsing’. Hier heb je de optie om ook via de LinkedIn Audience Network te adverteren. De LinkedIn Audience Network is een netwerk aan websites dat samenwerkt met LinkedIn en waar jij ook je advertenties op kan laten zien. Hiermee bereik je tot 25% meer personen met je campagne, echter leert ervaring dat je hiermee ook vooral mensen buiten je targeting mee bereikt. Deze optie vink ik dus altijd uit om ervoor te zorgen dat mijn doelgroep zich op LinkedIn bevindt en dat ik niet buiten mijn doelgroep adverteer.

Vink de optie ‘LinkedIn Audience Network inschakelen’ uit en scroll door naar ‘budget en schema’. Nu is het tijd om je budget en de begin/einddatum van je campagne in te stellen. Er zijn drie manieren om je budget in te stellen:

  • Dag- en totaalbudget: hiermee stel je zowel een dagelijks budget als een totaalbudget voor je campagne in. Je campagne loopt dan zonder een einddatum en blijft lopen  totdat je totaalbudget is gespendeerd.
  • Dagelijks budget: hiermee stel je alleen een dagbudget in en heb je ook de mogelijkheid om een einddatum voor je campagne in te stellen. Doe je dit niet? Dan loopt je campagne totdat jij deze pauzeert.
  • Totaal budget: hiermee stel je alleen totaalbudget in voor je campagne. Het is hierbij ook verplicht om een begin- én einddatum in te stellen. Gedurende deze tijden zal je het totaalbudget spenderen.

Stel je gewenste budget in en ga door naar het volgende gedeelte van je campagne: bijhouden van conversies. Het bijhouden van conversies is belangrijk om te zien hoe je campagne presteert en of de websitebezoekers uit je campagne de gewenste actie onderneemt op je website. Klik op ‘nieuwe conversie aanmaken’. Vervolgens geef je de conversie een relevante naam, dus bijvoorbeeld ‘aankoop webshop’, ‘inschrijving nieuwsbrief’ of ‘afspraak inplannen’. Geef je conversie een relevante naam en ga verder naar de instellingen. Selecteer hier als eerst de actie dat je wilt doormeten en houd de rest van de instellingen hetzelfde. Ga verder naar optie 2.

Hier krijg je de specifieke instructies om een conversie in te stellen voor je campagne. Voordat je dit kunt doen moet eerst een zogenoemde Insight Tag op je website geïnstalleerd staan, dit is een stukje code waarmee LinkedIn acties op je website kan tracken. Klik dus voordat je de conversies instelt eerst op de tekstlink bovenaan om de Insight Tag correct te installeren. Volg hiervoor de stappen voor het installeren.

Vervolgens krijg je twee opties om je conversie in te stellen, kies hier voor de eerste optie ‘Insight Tag’. Voer de URL in die je wilt bijhouden als conversie. Zorg er dus voor dat de conversie die je wilt doormeten altijd doorgaat naar een bedankpagina op je website, zo kun je gemakkelijk deze pagina gebruiken om je conversie te tracken. Na het invoeren van je URL klik je rechtsonder op maken en is je conversie aangemaakt. Als je weer terug in je campagne scherm bent klik je rechtsonder op volgende om door te gaan naar het maken van je advertenties.

Advertentie maken
Nadat je alle instellingen hebt gehad is het tijd om ook echt je advertenties aan te maken.

Klik hiervoor rechtsboven op ‘nieuwe advertentie maken’. Nu kom je in het scherm voor het aanmaken van je advertentie. Geef je advertentie een naam en vul de resterende velden in. Hierbij zijn de belangrijkste velden de ‘inleidende tekst’, ‘de bestemmings-URL’, ‘de afbeelding voor de advertentie’ en de ‘kop’ van je advertentie. Aan de rechterkant van de pagina vind je een voorbeeld van de door jou ingevoerde advertenties.

Het veld ‘beschrijving’  voor je advertentie hoeft niet te worden ingevuld, deze is namelijk nauwelijks zichtbaar voor je doelgroep. Focus je dus vooral op de inleidende tekst en de kop om middels tekstueel content aandacht te trekken voor je advertentie. Onderaan de pagina kan je een oproep tot actie toevoegen aan je advertentie, kijk hierbij naar welke oproep het meest relevant is met wat je aanbiedt en selecteer deze.

Klik rechtsonder op maken en je komt terug in het overzichtsscherm van je campagne. Klik op volgende. Op dit laatste scherm zie je nog één keer een overzicht van je totale campagne om te controleren.

Mocht je toch nog wat willen aanpassen kun je middels het menu aan de linkerkant naar de desbetreffende sectie navigeren. Klik onderaan de pagina op ‘opslaan en afsluiten’ om de campagne in conceptmodus te houden en niet gelijk te starten. Klik op ‘bestelling controleren’ om je campagne te starten.

Advertenties

€ 149,99

Neem een Skilltree abonnement Toevoegen aan winkelmandje