Op het platform van LinkedIn kun je als adverteerder kiezen uit verschillende doelen voor jouw campagnes. Dit varieert tot het generen van websitebezoeken of het verzamelen van sollicitanten. De opties die LinkedIn aanbiedt zijn als volgt:
Bekendheid
Hierbij draait het om het bekendmaken van jouw merk, product, dienst of bedrijf onder jouw doelgroep. Als je hiervoor kiest, dan wil je zo veel mogelijk impressies vergaren in jouw campagne. Want voor bekendheid geldt: de kracht van herkenbaarheid zit in herhaling.
- Merkbekendheid: Ik wil dat meer mensen over mijn bedrijf te weten komen
Overweging
Bij overweging wil je dat mensen jouw product of dienst gaan overwegen. Je wilt ze dus informeren en laten zien waarom jouw aanbod relevant is voor hun.
- Websitebezoeken: Ik wil dat meer mensen een bestemmingspagina bezoeken op of buiten LinkedIn
- Interacties: Ik wil dat meer mensen interacties aangaan met mijn content
- Videoweergaven: Ik wil dat meer mensen mijn video’s bekijken
Conversies
Bij het campagnedoel conversies wil je dat de gebruiker een actie onderneemt. Dit kan bijvoorbeeld het invullen van een formulier zijn of het aanschaffen van een product op een webshop.
- Genereren van leads: Ik ben op zoek naar meer hoogwaardige leads op LinkedIn
- Websiteconversies: Ik wil dat meer mensen een bestemmingspagina bezoeken op of buiten LinkedIn
- Sollicitanten: Ik wil vacatures bij mijn bedrijf promoten.
Zoals je kunt zien, kun je op LinkedIn vrijwel alle mogelijke campagnedoelen selecteren die relevant zijn als adverteerder. Deze uitgebreide selectie is één van de redenen waarom adverteerders kiezen om hun zakelijke doelgroep via het advertentieplatform van LinkedIn te bereiken.