Je kunt je inbeelden dat met alle informatie die gebruikers delen op hun profiel er ook enorm veel opties zijn om deze mensen te bereiken. Precies daar zit de kracht van LinkedIn in. Met de hoeveelheid data die LinkedIn verzamelt kun je als adverteerder jouw doelgroep zo specifiek maken als je wilt.
Hieronder bespreken we de opties die je hebt om een doelgroep samen te stellen.
Locatie
Eén van de belangrijkste opties die je hebt is het kiezen van een locatie. Je kunt ervoor kiezen om mensen te bereiken in Oostenrijk, maar ook in Groningen. Deze optie is enorm handig als je bijvoorbeeld al inzicht hebt in welk gebied jouw product of dienst aansluit.
Taal
Je wilt natuurlijk ook de taal van jouw doelgroep kunnen kiezen. Gelukkig ben je vrij om deze keuze te maken op het platform van LinkedIn. Zo ben je ervan verzekerd dat jouw advertentie in de juiste taal bij de doelgroep terecht komt.
Kenmerken
Als adverteerder zul je hoogstwaarschijnlijk jouw doelgroep samenstellen op basis van kenmerken van de doelgroep. Je kunt onder andere denken aan de volgende opties:
- Bedrijfsgrootte: bereik leden op basis van de grootte van de organisatie waar ze voor werken
- Bedrijfstakken: bereik leden binnen bepaalde bedrijfstakken door gebruik te maken van de primaire bedrijfstak van het bedrijf waar ze werken
- Functietitel: bereik leden op basis van hun functie bij het bedrijf waar ze werken
- Aantal jaren ervaring: bereik leden op basis van het aantal jaren professionele ervaring
- Productinteresses: bereik leden op basis van hun genoemde of afgeleide interesses, gedrag of de professionele groepen waarvan ze lid zijn
- Opleiding: bereik leden op basis van een graad, studierichting of onderwijsinstelling
Deze kenmerken zijn natuurlijk ook te combineren om een hele specifieke doelgroep samen te stellen.